Satur-date.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Supposedly Paein and I were going to Seremban. Tapi shooting tu end up nya habis lambat and menyebabkan aku siap around Zohor which means kitorang akan sampai Seremban after pukul 4. Chaq Paein start bukak kedai pukul 4, so nanti susah lah nak jemput kitorang dari Stesen KTM tu. HUHUHU. Public transport pun kitorang tak familiar and tak tau kemana kitorang patut tuju. So yeah. Tidur lah aku sampai Maghrib. Haihh~ Buruk perangai anak dara ni.

Jadinya plan kitorang yang nak keluar Ahad tu kitorang move kan pada hari Sabtu. So at least Ahad tu boleh rest and all since Rabu ada test ILS. Khamis ada final Tilawah. Haa kau~ HAHAHA. Wish me luck.

Disebabkan aku terlajak tidur, kitorang gerak lambat sikit lah. Sepatutnya nak keluar around 10 tapi yela. Aku lambat kan~ Huuuu~ Dalam pukul 11 lebih jugak lahh keluar. Nasib Paein call, kalau tak. Berhuhuhuhu lah mereka..

Then, time dah sampai Serdang tu memang dahsyat panas masa nak tunggu Shuttle Bus ke MAEPS. Dah lerr jauh jugak perjalanan tu.. Humm. Sampai aku lupa tujuan asal aku nak gi sana. Aku nak habiskan baucer buku aku whicih is nak beli buku Kopi Press. And guess what? Aku beli buku rujukan PT3 adik aku la. Aku terpengaruh dengan Syazely beli buku Imam 4 Mazhab. Aha. Tapi kira okayy lah kan. Imam 4 Mazhab kott. Tapi kalau tak baca memang nak kena luku kepala.. So, tak berpeluang lagi ahh nak baca buku Kopi Press. Kesian Imran, dah lama suruh aku try baca. Huuuu~ Nantilah cuti sem aku rajin aku kerja kumpul duit beli buku. Kahh~ HAHAHA..


Bila Syazely cakap, "Wehh. Tak selfie pun kat Pesta Buku tadi." And I be like, "Meh handset kau." Tadaaaa~ HAHHAHA. Maaf. Aku punya phone kat JB. Memang buat harta lah handphone orang lain nak buat selfie. Kalau tak phone aku yang penuh memory.

Then, lepak NU sebab lapaq terketaq-ketaq dah masingmasing. Sar dari UIA pun dah lapaq KFC sangat dahh dari haritu. Pi bedai KFC..



Muka ni lah wajib makan KFC kalau keluaq. LOL. MukaMuka nilah yang rajin nak keluaq sekali pun even Sar ada test jugak Selasa ni.

Part aku tak boleh blah.. Dalam dok kata, "Tak mau lah tengok wayang. Tak larat. Letih." "Satgi dalam panggung lena ja." "Mengantuk lah weii." "Lapaq ni. Makan ja. Tak payah tengok wayang lah na?" TauTau dalam panggung dah. KanakKanak ni memang macam ni kalau nak tau~ Dahla malam sebelum tu melayan Shaolin Soccer sambil makan Mee Celup tengah malam. Tak sihat betul.


Pi tengok Civil War. Mula nak tengok Huntsman tapi dah lambat sangat. So, tengok ja la Civil War pun.. HUHUHU. Saya tetap #TeamIronMan . Kahh~ Part paling best is part Parker. LOL. Dok gaduh boleh nak bersembang. Spoiler sehh. HAHA. And tak boleh blah bila aku dengan Paein gigih zoom in out kat sorang ni. Rupanya Scott. Kahh~ Lagi laa. Tapi part paling menarik ialah.. Syazely boleh tidur dengan nyenyaknya dan dalam keadaan statik. Weiii. Aku ni gigih lah bagi komen lah respons la cakap bagai kat sebelah dia tu tapi macam takde respons je ingat dia fokus.. Aku pun okayy lahh. Tapi bila kalih, Cisss kau! HAHAHA. Tulah kesan tak tidur. Lewzzz sangatt.

Rule pertama kitorang, jangan plan sangat nak pergi manamana sebab dia akan end up spontaneous punya plan. 
Second, setiap yang keluar dari mulut tu jangan percaya. Mungkin kitorang cakap taknak makan tapi kaki akan melangkah untuk makan.
Third, fikiran suka berubah last minute.

Beria sangat cakap taknak balik Uni memalam. Nak rehat lah bagai.. Sekali pengkahirannya? HAHAHA. Sampai UIA pukul 10 lebih jugak. Tu dalam cakap taknak tengok wayang. Nak balik awal. -_- Dah biasa dengan kanakanak ni. Inilah yang manisnya. Wekkk~ Muntah hijau jap. HAHHA. Lepas tu kerja selfie je. -_- Okayyy nada tu sebenarnya jeles. HAHA. Sebab handphone aku kan jahanam so terhad ahh nak selfie. Eiii~ 

Nahh. WajahWajah kehidupan. 





Malam Ahad ada Appreciation Dinner. Humm. Masih belum benarbenar kosong jadual aku ni. Hummm~

No comments:

Post a Comment