The Perks of Being a Babysitter.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

So, babe will be going to somewhere far away today. Sir 'ala barakatillah.
Takde rezeki kau nak rasa potato cheese and cookies aku. HewHew~

Tinggallah seminggu lagi masa aku untuk menghabiskan sisasisa cuti yang berbaki ini. Olla IIUM Gombak, here I come... Even though ramai dah schoolmates yang habis dah sem untuk degree dorang, aku still rasa tak percaya yang aku bakal bergelar Undergraduate Student. Tahap ready tu? 70-30 kott. 70 tu still tak ready. Yela. Tak ke kau rasa tepu cuti 3 bulan kott. Dahla naik je bukan macam kat CFS. You'll enter The Garden of Knowledge and Virtue. Yela, setahun setengah kat gateway kan~ HAHAHA. Kini tiba masa untuk move on.

Ohhh~ Akan merindui untuk mendendangkan lagu CFS~~ Lalalalalala..

Semua benda aku dah settlekan except for SSPN-i tu dengan transcript yang kena amek kat CFS. Pasal SSPN-i tu pasal nak apply PTPTN je. Aha. Aku bukan malas apa, nak kena beli nombor pin kat BSN. Dan BSN terdekat is located at Johor Jaya. Malehh nyaa~ Kalau aku hadoo leseng motor, lama dah. HAHA. Takpe, aku yakin last minute nanti aku akan buat as long as before 30th. Tulah pasal, siapa suruh taknak daftar dari dulu? Padan muka.

*
Dan, actually masa dok bercuti sakan 3 bulan tu, niat aku nak share itu ini mesti terbengkalai. Yela, macam sibuk sangat je kan~ 

Untungnya jaga bebudak masa musim cuti sekolah tu satu je, senang dapat gi jenjalan or holiday. Yela, tak kalut nak fikir pasal sekolah. So, since aku jadi baby sitter untuk anakanak buah aku dan cousin aku ni memang kaki rayau, hujung minggu memang takdenya nak lekang kat rumah. Aku yang letih kengkadang.

Aku just share gegambar jela. Oh ya, 2 minggu after aku stay sana, kitorang balik JB and aku angkut adik aku sekali. Yela, takdelah aku mereput kebosanan sengsorang kan. 








Actually ada 3 bebudak. Tapi yang lagi sorang tu banyak selfie aku dengan dia yang tak wajar di-upload. HAHA. Mohon faham~

Yang background malam tu kat Ampang. Memang nice gila view dia. And ada banyak stalls jual macamacam. Laksa Penang. steamboat lah, banyak lah. Tapi malam tu kitorang gi kat steamboat je. 

Next is, bawakkan bebudak ni pusing Petrosains. Sebab cousin aku dah janji nak bawak dorang pi sana tapi weekend macam tak sempat, so, dorang suruh aku bawakkan bebudak tu kecuali yang adik sebab takut dia meragam and tinggalkan dia kat rumah Wan dia. Like seriously, aku letih gila.. HAHA. Gi sana sini, lari sana sini. Huuu~

The last three pictures tu kat Kuantan. 3 hari before aku habis kontrak or senang kata before aku balik JB. HUHU. Yang serabai level 99999 tu kat Ikan Bakar Petai, yang dalam pool tu kat Swiss Garden and last sekali tu before check out. 


View dari bilik. Boleh nampak laut~


Tak sah kalau gi Pahang tak singgah TC. So, yeah.. 

So, the holiday and go there and there.. Kira habuan untuk seorang babysitter lah ya. HAHA. Ibu muda beranak 3. Thanks Kak Nanie and Abang Faisal. 

Oh ya, nah Keecha, 


Iman, Danish, Keecha. 
Rindu pulak kat you guys. 
Aunty garang bukan sebab tak sayang kay? 
Kalau tak dengar cakap aunty memang lah aunty marah. Huuu~
Jangan naughty dengan Bibik Seri kay? Muahh!

No comments:

Post a Comment