UKCG 2015.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Huarghhhhhhhhhhhhhh. *mengeliat sambil jalan berdengkot-dengkot*

Okayyy. Bisa kan bayangin gimana rupa orang yang baru lepas bersukan. Haaaa. Gitu dongg. HewHew~

Actually, Alahmdulillah lah jugak sebab aku tau Zar pun dapat UKCG kat situ pada hari yang sama dengan aku. Tu pun nasib aku tanya Maya. Boleh lah buat gang. And, tetiba aku nampak kelibat beg yang aku kenali. Punyalah Zoom In kan, memang sah lah beliau. Classmate aku kat SMKAJB and merangkap Foundation-Mate kat CFS. HAHA. Tak salah orang. Yuhuu. By the way, memang ramai lah junior aku kat situ. Semua tegur cakap, "Eh, awak, macam pernah jumpa, macam kenal, selalu nampak..." And so on. Yeahh. Aku senior korang kat Taman Molek dulu. HAHA. Tapi, aku yang tak ngecam korang senanya. Herrrr. Okaybai.

Nasib baik ada jugak Zara sebagai peneman nak berceloteh. And, MakCik dari Pontian itu, terima kasih lah belanja saya. *emojimonyettutupmuka* Malu lah saya.. Punya halang aku bawak keluar dompet. Aisehh. Almaklumlah. Diri ini kena settlekan sendiri sebab ayah ada appointment kat sepital.

Well. Everything went well. And very well until Zara asked, "Za jawab apa soalan blablabla tadi?" "Ya. kenapa?" "Nak tau tak...? BlaBlaBlaBla..." And I feel like... Kenapa gua tak terfikir? Haduihhhhh. Nak hentak je kepala kat meja Cafe tu rasa. Nooo! Makkkkkkk!

Dengan markah Fizikal yang tidak kusenangi. Tumbuk diri sendiri.. Bleep test kat PLKN haritu pun aku tak cramp kaki tau tak? Haisyhhh. Kali ni gila punya cramp. Semua sebab before bleep test kena kilas apa bagai tu. *emojitakpuashati* Cehhh. Dah diri tu berapa punya lama jadi pusat pengumpulan lemak. HAHAHA. Gua banyak hilang markah kat bleep test. Nangis tak berlagu. Hummmm.

Zar pun senansib dengan aku. Ya. Kami memahami antara satu sama lain. Great! Reda jela. Maybe kitorang akan dapat experience untuk lepasi tahap for next year? Hummm. Maybe? HAHA. Nasib jugak lah session Fizikal kitorang dekat je. 3 and 4. So, bisa lah bersama.

Jemahians yang letih. Sambil menikmati segelas air yang berais. Fehh~

Since kat CFS, even Zati sendiri tanya aku, "Kenapa tak apply PPC?" *emojitakpuashati* Babe.. Aku siyes lah tak perasan PPC tu. Asal dia bawak sekali? Huarghhhhh. Kalau tak merasa la kott pi Jordan. Meninggalkan bumi Malaysia. Ehh? Mimpi melangit. HAHA. Ramai tanya sampai sorang Brother Indian ni. And, yeah, my answer, "Tak perasan PPC tu ada kat bawah sekali.." He replied, "Takpelah. Arab kat sini pun okayy je. PPC tu tough jugak nak lepas nanti. All the best!"

Oh ya. Aku apply Arab kau. Terkezutt sumorang. Dah itu je subjek yang aku nampak masa depan aku. Kott lah. Namun yang demikian, Abang Reen and MakNgah dah tau. Dan, masa depan aku untuk hadapi mereka pun macam malap je senanya. "Ni pasaipa pulak dok apply Cikgu? dah elok ambil Law kat UIA PJ tu. Hisyh. Nak kena Fieza ni. Tunggu ja la dia." Matilanak.. Abang Reen nak brainwash aku. Takpe. Fieza positif. Chill. HUHU. 

So, sekarang cuma berserah jela. Sebab dah jadi one of 27 thousand insan terpilih ini, dan apakah mungkin menjadi one of 3 thousand yang terpilih nanti? Sama-sama kita nantikan. HAHA. Apa kau ingat realiti show ke Fieza? 

Dan sebab aku teringit sangat nak masuk IPTI, Alhamdulillah, saya merasa kali ini. Yeayyy. *menari*


Ayat motivasi untuk FiezaSudin : Takpelah. Walaupun kau tak lepas untuk IV nanti, sekurang-kurangnya kau dah merasa jejak kat salah satu IPG yang ada kat Malaysia ni. *claphand*

Nah, share sikit environment Institt Pendidikan Guru Temenggong Ibrahim, JB.




So, all the best untuk presentation, assignment dan video Fieza. Herrrr. Selamat pulang ke CFS.. HAHA. 

No comments: