Memandang.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Sejak dua menjak ni asal bangun pagi ke, lepas baringbaring ke mesti tapak kaki aku cramped. HewHew~ Kenapa tah.

Harini aku buat Apam Pokodot. Tapi bantat. Maksudnya dia tak mengembang, tapi menguncup. Pelik jugak, apakah kerana tangan ni dah lama tak membuat? HAHA. Pastu kali kedua buat pun, lebih kurang je, tapi much better la. Menjadi. Yeayy. Alhamdulillah. Rasa sama je, rupa tu ha. HAHA.

Sebab nak bagi Cik Ghana. Lama tak jumpa dia.

Nak cerita ni haa. Khamis lepas, aku exhausted yang macam mana tah nak cakap, kononnya lah kan kelas dari pukul 9 sampai 6. Penat sangat lah tu. HAHA. Pastu, after Maghrib tu aku dapat lah WhatsApp daripada classmate..


Aku bukanlah pakar dalam bab hukum-hakam ni kan. So, aku teringat someone did tell me that, "Kakak aku cakap, Sheikh dia ada bagitau, kalau tudung tak labuh pun, tapi baju longgar dan tak menampakkan bentuk badan. It's okay. "Dan diperkuatkan lagi dengan talk Ustaz Nidzam malam Rabu tu, "Kalau wanita pakai tudung untuk tutup bukaan dada dah cukup, yang labuhlabuh tu cuma nak lebih selamat je." Lebih kurang macam tu lah.

Okayy. Benda sabit hukumhakam aku memang tokleh stick kat pendapat sorang je. Kena tanya reramai pastu tengok majoriti. Apatah lagi babab macam ni memang sampai ke sudah tak akan habis. Tak heranlah sebab ahli tafsir pun banyak pendapat. Chill . Benda boleh settle. Pada aku, macam ni je, kalau kau rasa pakaian yang kau pakai tu boleh guna untuk solat tanpa syak wasangka, it is. Kholas. Tapi, kalau tak, kau patut raguragu. Yeah, sebab pendirian aku stick pada statement itu. 

Okayy. Cumanya aku nak share something. Khususnya kepada muslimat kat luar sana. Hoyeahhh!

Based on jawapan aku untuk classmate aku tu, dia tanya lah reramai. Cousin dia apa semua. And dia tanya pendapat aku untuk tanya someone ni. Aku cakap, just ask. He's fine kott. Dann. Yeah. More than that.


That's his opinion.

Well said, kenapa dia berpandangan begitu? Kerana itulah pandangannya terhadap seorang perempuan. Thus, this is for myself too. 


Marilah muslimat semua bantu muslimin jaga iman. Ehh?

HAHA. Tetiba. 



Haaa. Nak cerita sedih jap..

Syafiq Jalal telah fly ke Incheon. Nak nangis kayy? Selama ni aku tak tau dia kat Intec Shah Alam. Padahal 2,3 kali dah aku pergi sana. Fine Syafiq, Fine! Kalau aku tau kau pergi sekali dengan schoolmate aku tu, lama dah aku join bebudak sekolah aku konvoi pi sana. Dah. Sumorang nak buat aku nangis. Padanlah aku tengok gegambar dorang kat KLIA tu, aku macam terdetik, "Nyesalnya tak ikut." Rupanya sebab ada kau. Humm. Duhai hati, tabahlah.

No comments:

Post a Comment