Jerebu di Sebalik Senyum.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Tajuk ibarat tajuk novel an? Wahhh. Boleh jadi novelis aku macam ni. *tepuktangan*

Dalam hidup kau, kau mesti akan berhadapan dengan masalah, konflik, ranjau berduri dan etc.

Apatah lagi dengan usia semacam aku. Macam-macam yang berputar dalam kepala tu. Banyak sangat. LebihLebih lagi masa kau free, tak buat apaapa, tak busy, time sengsorang. Masa tu dalam fikiran, macammacam menerjah masuk. Sebab tu aku bersyukur jugak sebab aku ada Short  Sem. Mampulah sibukkan diri dengan Assignment, Test and so on.

Teringat persoalan seseorang kat aku, "Wehh. Umur macam kita memang kena fikir soal jodoh ke?" Aku tanya dia siapa yang cakap macam tu? "Takdela. Aku terfikir je. Eiii. Aku nak cepat naik U, free sangat sampai aku fikir pelikpelik." Well. That's human. Tak boleh nak salahkan 100%. Itu namanya perasaan. Kita mampu nak kawal. Tu je.

Macam aku.

Aku yang start untuk wujudkan perasaan tu, jadi aku sangat bertanggungjawab untuk menghentikannya. Cuma aku je yang boleh. Cuma aku. Ya. Terima kasih kerana keadaan menolong aku untuk tak terus terbuai. Terima kasih kepada seseorang itu yang sangat membantu. Membantu aku untuk sedar diri yang aku perlu bertapak di alam nyata. Yang aku mesti membuka mata seluasnya bagi menyedarkan diri yang telah terhanyut di alam mimpi. Pasti! Hanya mimpi! Cukuplah.. Cukup!

Mungkin saat itu aku masih belum cukup matang. Mungkin. Betullah. Sekolah itu cuma tempat untuk kita mengutip kenangan yang akan membantu kita membawa diri kemudiannya. Terima kasih. Kerana kehadiran kau dah memberikan aku satu pengalaman berharga. Senyummmm.

So, let's start a journey.
BajetBajet Happy Feet. HAHA.

Yela. Kaki lah anggota utama (bagi mereka yang sempurna fizikal) untuk mengorak langkah, memulakan perjalan dan menghentikan pergerakan. 

No comments:

Post a Comment