Waktu Itu.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Ingat tak kita mesti makan Chocolate Cadbury Black Forest bertiga? Ingat tak kita selalu buat giliran untuk bawak Coklat tu? Lepas tu kita share bertiga? Ingat tak setiap kali lepas kelas kita selalu lawan siapa makan paling cepat dengan kuantiti makanan yang dibeli ialah dua kali ganda daripada yang dijual? Ingat tak kita selalu main soroksorok air kotak Susu Dutch Lady Full Cream masingmasing? Roti Coklat 60 sen(Masa tu. Sekarang dah 80 sen). Ingat tak? Aku tak lupa pun. Tak akan pernah lupa. Yela. Tu kenangan kita. Tapi, tingkatan 4 memang memisahkan kita. Jurang seluas-luasnya. Lagipun masingmasing dah matang, dah besar. AKu faham.

Dan. Ya. Tak beberapa lama kita bertiga, kita tetiba berempat.


Sebab lagi sorang jadi CameraGirl. Aha.

Well. Aku terima berita mengejutkan tadi. You have lost your dad. Innalillahiwainnailaihiroji'un. Be strong. Aku tau dengan PSPM kau yang tak settle lagi. Dengan adik kau yang baru masuk dewan nak ambil SPM. Dengan adikadik kau. Yeah. Betul cakap Afiq. Now, kaulah ketua keluarga. Senyumm. Aku tau kau mampu. Tabahlah. 

Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment