Generasi Y.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

HewHew~

Lama tak meng-update. Rasanya.. Sebab macam dah lama tak intai blog. *sengih*

Busy? HAHA. Rasanya macam takdelah busy mana pun. Biasa je. Sebab segala assignment belum bergerak secara ekstrem lagi. Masih di tahap, menghidupkan enjin. Sebenarnya antara punca ialah aku bawak laptop yang tak boleh connect WiFi kat sini. Jadi, memang gigih nak ngap-date through hengpongg.

Sebenarnya.. Banyak sangat isu yang aku nak sentuh, usik dan suarakan. Namun begitu.. Tidak tergerak jari ini untuk dilayarkan ke atas papan kekunci ini. Daaaaa. Poyo sungguh ayat. Sebab layan Korea ke? Hummmmm?

*tutupmuka*

Sejak bila terjebak ni? I'll tell in the other post. Maybe. In Sha ALLAH.

Okayyy. Generasi Y, which is aku salah seorangnya.. Sangat out spoken. Sangat banyak idea. Sangat pandai membantah. Sangat suka menimbulkan pelbagai persoalan. Tambah lagi sekarang ni ramai Muslim dah sedar dan kembali je arah Islam. Alhamdulillah. Maka, semua benda nak kaitkan dengan Islam.

Group WhatsApp keluarga malam tadi membuka Dewan. Haaaa. Kelas kau Jahhhh. Yang menjadi warna warni adalah disebabkan oleh ada Pro-Kerajaan, Anti-Kerajaan and so on. Tu yang beat berdebat. Haaaaa. Mulamula aku malas nak interfere. Tapi, at one point, aku tergerak hati nak interfere. Haaa kau.. Macam tak kenal je aku bila berhujah. Sakan kauu. Dahla aku paling muda antara mereka. Weiii. Freshy. Baru je sebulan lebih 18 tahun. HAHA. Bak kata PakSu aku still underage. Eiiii. Dah 18 la. *mukatakpuashati*

But then, please remember. For the next PRU, our batch will mengundi.

Bukan apa. Suara muda patut dipandang juga. Sebab masa akan datang, mereka yang akan tadbir. Haaaaa. Gituuu.

Just like what I've mentioned in WhatsApp. "Whatever your choice, there'll be pros and cons."

Even kitorang berbalah nak rak, it just, "Cerita sini habis sini." Sebab nak bangkitkan topik untuk penuhkan Notification member lain je. Pisyo(Y)

Jadi, generasi Y sekalian. Suarakan pendapat tak salah. Tapi suarakan dengan bijaksana. Guna akal, bukan emosi. Please. *kenyitmata*

p/s: Post tanpa gambar ni ibarat buat teh tanpa gula. HAHA. Atas sebabsebab tertentu. I can't make it. 

No comments: