Future.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Al-Qadimah..
Ehh. Bukan muqadimah.

First of all.
Cuba pejamkan mata dan bayangkan masa depan  korang semua.

Masa depan Fexxa...

Nak anak. Nak anak. Nak anak.
Yeayy!

OkayBai.

Sebenarnya kita tak mampu menjangkakan siapa kita pada masa akan datang.
Meskipun kita mungkin sedang berdiri teguh pada saat ini, adakah mampu kita berdiri seteguh ini di hari selepasnya?
Mampukah kita meramal siapa kita di kemudian hari?

*MuhasabahSebentar

Walau siapa pun kita sekarang, itu tidak sekali-kali menjamin siapa kita in the future.
Tiba-tiba teringat kes Brother yang tweet dia dah tak percayakan Islam and so on. Bukan apa, rasanya sebab sikap seorang Islam sendiri yang buat dia berubah. Mungkin.
Well. Dulu dia seorang penegak agama. But now..?

I'll not going to talk about him or whatever.

Aku cuma nak kaitakan persamaan dengan apa yang aku cuba nak sampaikan.

Bukan apa, bila aku termenung sengsorang, pernah terlintas, " Siapa agaknya aku pada masa 2 tahun lagi? 5 tahun lagi? Bahkan 2 bulan lagi? "

Betul. Diri kita yang sekarang ini mampu membentuk siapa kita pada masa akan datang..
Tapi, kita tetap kena fikir,"  Macam mana kalau suatu jari nanti aku semakin teruk? ".
Mungkin bila mana setiap kali terlintas di fikiran, kita akan cuba untuk memperbaiki diri.
Allahu.

Mudah-mudahan. In Sha ALLAH.

See through the deepest.

No comments:

Post a Comment