Sakan Beraya.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Tahun ni perjalanan paling panjang.
Sesak kott jalan.
16 jam perjalanan.
Pukul 12 tengah hari sampai 10 malam di Negeri Perak sahaja.
Bayangkan..

Pagi raya aku dah melalak dah.
Bukan sebab bersalaman, bermaafan. Tapi, sebab aku tak reti lilit shawl. Menangis-nangis aku. And, thanks kepada MakCik As yang tolong lilitkan.

First day raya kitorang travel ke Ipoh dari Kedah sebab nak jenguk Brader Ewan yang kena 'kurung' kat TUDM Ipoh. Aha..







Raya ketiga pergi kenduri kahwin Pak Uda. Guess what?
Fatin said, " Tok, pergi pakai tudung. Nak ambil gambaq. "
Atok replied, " Awat la nak ambil gambaq banyak sangat. Tok segan. " Sambil berlalu masuk ke dalam rumah.
Few seconds later..


Aha.
Bergambar juga akhirnya.

Kepulangan di kampung tahun ni sangat berbeza.
Kenapa?

Semua kerabat yang aku tak pernah kenal, aku boleh kenal.
Ohmai~
Betapa ramainya sepupu-sepapat aku rupanya.
Rasa kalau buka salasilah nih, memang berjela gamaknya.
Almaklumlah, most of them, kahwin 2. Haaaa.

And, the best is..
Musim bebuahan.

Nasib je kebun tuh agak jauh. Agak. Kalau tak, emmang aku tukar seluar, terus panjat je pokok Dukong tuhh. Yela, mengharapkan kudrat lelaki semua penakut. 
Dengan ni pun takut,

Nama dia Jambu.
Bak kata mak, " Jantan saja ja hang ni. "
HAHA.

Orang akan selalu pandang aku macam aku bandar habis. Mementang duduk JB. Study pulak kat KL sekarang. Macam aku ni peghak sangat dengan semua tuh.
Cehh~
Ni anak MakNgahSarimah okayy. Sekental emaknya. ^^

*peghak-jakun

Pukul 1.30 tengah hari nanti nak bertolak ke KL pula. SobSob..

No comments:

Post a Comment