Andainya Ia Bermusim.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Musim buah-buahan sekarang ni.
Wahh~ Tak sabar teman nak kelik kampung kat Kedah.

*kelik=balik

Makan buah atas pokok. Wahh~

Kena sound dengan cousin, " Woi Ustazah Rock! Turun sekarang! "
HAHA. Menggamit kenangan..

But then.
Bukan musim buah yang aku nak share.

Ini pasal sikap kita.

Beberapa hari lalu, terbaca status kawan. Lebih kurang macam ni.

" Kena sound dengan kawan-kawan lain sebab aku sibuk dengan business aku. Dorang cakap aku tak peka dengan isu Palestin. Sebab tweet aku, status aku semua update pasal business aku. "

Terbaca jugak status ex-Classmate masa lower form dulu,

" Boikot barang Yahudi ni, jangan bermusim. Sekarang beriya boikot. Nanti semua balik kepada biasa. Apa tu? "

Mentaliti.

Apa lagi kan?

Malaysia dan Mentaliti mereka. *Opss. I'm Malaysian too.

Bila orang tak tukar DP, twitcon, atau wallpaper, screen saver dan sebagainya kepada gambar-gambar seperti, 'Save Gaza' , 'Pray For Gaza' atau 'Rabia' atau sebagainya yang seangkatan dengannya, maka wujudlah sekumpulan makhluk yang memandang serong, lalu mengeluarkan hujah mereka, " Tu mesti tak ambil peduli pasal hal ehwal Saudara Islam kita kat sana. "

Ohh. Macam tu.

Kalau orang yang tak pernah share, post, tweet, update pasal kes-kes ni, tak pernah concern pasal isu-isu ini. Yang tak pernah berdoa kat alam-alam maya ni, tak concern. Ohh. Okayy. Baru tahu.

Betapa ceteknya mentaliti yang dibawa itu?

Kita siapa nak condemn orang lain?
Kita siapa?

Kita ni pun manusia yang ALLAH hisab amalan kita. Lagi nak judge amalan orang lain. Tolonglah. Stop from being like that.

Tak guna persoalkan apa yang orang buat.
Kalau kita dah buat tu, teruskan. Tapi, jangan condemn orang.
Tolong.

Kita teruskan kerja kita.
Teruskan.

*
*
*
*
*

Penulisan yang agak emosi di sini.
Mahap.
Pisyo(Y)

Tetiba teringat trademark Muslimat Batch 96..

" Haibar Haibar ya Yahud. (2X)
Jaisyu Muhammad Saufa Ya 'Ud. (2X)
Takbir! ALLAHUAKBAR. "

No comments: