Cause I Care So Much.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.


Meet my... ehem. My bestfriend ever.

Apa? Fikir lain je. Heh~

Sengaja taknak tunjuk muka dia. Biarlah kekal misteri gitu.

A friend of mine since 5 years old.
Dah hitung-hitung. Sekarang dah 18 tahun.
Jiran aku je pun. Wajarlah kenal rapat kan.

Ehemm. Test mic. 1. 2. 3.

*
*
*
*
*

Babe.
Cause I've knew you for a long time ago.
More than a decade.
We grew up together.
In a same surrounding.
So, I care so much.
__________________________________________________________

Beb.
Tolonglah.
Tolong fikirkan masa depan kau.
Bak kata mak aku, "Muka hensem kalau takde pelajaran, macam mana?"
Bila dengar ayah kau mengadu kat aku, aku rasa terpanggil.
Sangat terpanggil untuk cuba 'slow talk' dengan kau.
Tapi.
Aku tak punyai masa untuk berjumpa dengan kau.
Entah bila lah aku nak 'cuci' kau.
Kau tak pernah suarakan hasrat kau.
Kau tak pernah kongsi minat kau.
Kau tak pernah nyatakan cita-cita kau.
Aku.
Aku sebagai orang yang rapat dengan kau.
Aku cukup risau. 
Cukup-cukup risau Beb.
Jangan biarkan masa depan musnah. *Feh! Ayat.
Mungkin kau cakap,
"Eleh, kau boleh lah result SPM blablablablabla.... Aku?"
Haihh~
Sekarang ni, peluang untuk menuntut ilmu bukan terbuka kepada mereka-mereka yang cemerlang semasa SPM sahaja.
Tidak lagi.
Zaman sekarang orang yang tak berjaya masa SPM pun mampu jadi jutawan.
Banyak peluang.
Beb.
Jangan sesiakan masa kau.
Jangan abaikan masa depan kau.
Jangan sekali-kali.
Sebab aku ambil berat pasal kau.
Sebab aku nak kawan-kawan seangkatan aku berjaya.
Kawan-kawan sesama pergi Tadika suatu masa dulu berjaya suatu hari nanti.
Beb.
Aku sayang kau.
Jadi, tolong. 
Tolong sayang masa depan kau jugak.

__________________________________________________________

The person who cared for you too much,
Fexxa.

No comments: