When I Feel 'Down'.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

When I feel so 'down'. I may do so many stupid things.
_________________________________________________________

Such as?
Ah! No need to tell la.

_________________________________________________________

Sejak kebelakangan ini. Hamba sangatsangat merasa diri ini 'down'. Sangat! Okay. Sebenarnya sejak result SPM tu keluar lagi perasaan 'down' ini telah membelenggu. Akan tetapi, minggu ni memang paling tekanan sampai rasa 'down' tak ingat. Huh~ Sehinggakan.


First.
Aku memang makan dalam. Sumpa. Bila aku tengok update merekamereka yang dapat UKPG. Cemburu. Siapa tak cemburu. Bila kau tanya semua kengkawan kau, and their answers, "Dapat. Kau dapat?" *tunduk lemah. Haih~ Takde rezeki eden. 

Then.
Result yang aku tak berapa nak gembira sangat tu. And, yes. I should be thankful and grateful onto ALLAH for giving me that result. Cuma, perkara yang buat aku stress bila orang cakap, "Eh, bukan kau terror ke subjek tu?" "Kau kan A+ subjek tu" "Eh? Yeke kau missed subjek tu? Tak caye la" "Mesti subjek tu yang kau A kan?"

*aku taknak mention subjeknya.

Faham tak perasan tu?

And, thank you kepada mereka yang bagi kata-kata peransang.




Aku tau. Aku tau semua tu. Cuma bila kita rasa 'down', kita tak fikir semua tu. Sebab aku manusia biasa. Perlu ditegur. Syukran.
Aku bukan seorang yang sabar. Aku bukan seorang yang tahan ujian. Sungguh bukan aku.
Dan itu fungsi keluarga, kawan-kawan yang membantu untuk menegur diri ini.
ALLAH menegur melalui kalian. Allahu.

Perasaan ini sukar untuk ditafsir. Tapi, boleh dikawal. In Sha ALLAH.

And, say pisyo(Y).
Nak pergi Forum kat SMKAJB esok. :)

No comments: