That Feeling.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Aku ada terbaca satu post ex-classmate aku.
No wonder I couldn't find her in twitter or facebook that time.

Manusia boleh peroleh kekuatan melalaui ujian yang diberi-Nya.
Yes. Aku mengaku.
Sebab aku pernah buat benda yang sama macam dia pernah buat.

Rasa macam terhenyak. Frusted sangat.
Down. Sumpa down.
I did the same.
Menyepikan diri dari twitter.
Deactived facebook.
Mengabaikan handphone.
Lari daripada semua orang.
Terasa ingin menyembunyikan diri.

Sembunyikan diri dalam almari.
Biar takde orang tau. If only..


Tapi, aku sedar.
Lari daripada masalah bukan cara terbaik untuk selesaikan masalah.

Aku cuba.
Cuba.
Dan cuba mencari silapnya.
Ya, aku yang bersalah.

Aku cari kekuatan. Bangkit semula. Kumpul semangat.
Terima Kasih ALLAH.
DIA ada banyak cara untuk tegur hamba-Nya.
Alhamdulillah. Aku terima teguran itu. Sebaiknya.

Takde sape pun yang tak diuji.
Keypoint dia, cuba bangkit dari ujian tuh.

No comments:

Post a Comment