Apa Fieza Buat?

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Aku cuma ada masa sebulan je nak menghabiskan masa berkualiti kat rumah. Hampir sebulan lebih duduk asrama. Ada masa sebulan duduk rumah sebelum berkhidmat untuk negara untuk 3 bulan. Tak kan aku nak bekerja pulakk dalam masa sebulan nih kan. Bila lagi nak habiskan rindu dendam dekat blog, twitter, facebook, dekat bilik terchenta? That's why lah kan hampir 24/7 menghadap menetang nihh.

Oh yes. Beruntunglah adik aku, di usia 12 tahun sudah belajar memasak dan sudah pro memasak. Flashback masa aku umur 12 tahun, kopek bawang, potong itu, potong ini. Nothing much. Takde kaitan memasak pun. Kalau ada, masak air, masak nasi, goreng telur, masak megi. Yayy! Aku pro buat tuh. But no for my 12-years-old Sista. Dia boleh buat apa yang aku boleh buat sekarang. Wow!

Nih antara conversation antara aku dengan kengkawan aku.










Masak.
NgahNgahNgah~
Kalau cakap bab memasak nih, aku rasa macam mereka semua seperti memerli aku.
Okayy, mungkin mereka tidak memerli tetapi aku yang rasa seperti diperli. Ahakzz.

End up dia, kami makan burger and beef steak. :)

It just, aku tak pernah yakin pun untuk memasak. Never.
Tapi, alhamdulillah. I've tried. 
Bihun goreng. Laksa penang. Asam pedas. Mee goreng. And mak nak ajar masak Kari pulakk lepas nih.
Tak dapat banyak, sikit pun jadi. Alhamdulillah. Semuanya menjadi.
Woi~ Berbesar hati lah jugakk. Pernah pulak FiezaSudin masak sebelum nih. 
Nak menginjak usia 18 tahun nih baru menjinak.
So, to Adek, tahniah. She's better than me. BagusBagus.
To Mom, you're my best Chef ever.

But, this make me.. Hesyh..


Insya-ALLAH. Nanti aku jemput. -_-

No comments: