An Opinion.

Assalamualaikumwarahamatullahiwabarakatuh.
Epal dan Pisang sekalian.

Isu yang bakal dipertaipkan mungkin isu yang agak 'lame'. Agak la. Tidak kupedulikan semua itu. Isu penyokong Pahang merusuh. Ramai penyokong Johor Darul Ta'zim yang cedera katanya. Rasanya tak payah untuk aku mengulas ataupun ceritakan dengan panjang lebar dan lebar dan tak perlu rasanya diperjelaskan lagi. Sebab semua orang dah tau cerita sebenarnya 'kott'. Sabtu ni JDT lawan Pahang tanpa penonton. Kan best macam tu~

Sebenanrnya isu JDT dengan Pahang ni mengingatkan aku kepada kejadian tahun lalu. Aku terlupa nak update. Abang Ezad dapat jodoh dengan orang Pahang. So, kami-kami menyewa homestay.




Unfortunately, an unexpected accident happened there. 
Semua orang sedang menikmati ikan bakor, bunyi hon di luar rumah membingitkan telinga. Pandang sekilas, "Oh, Abang Faisal nak balik KL dah." All of sudden, Abang Faisal mengarok semacam.. Rerupanya sebijik kereta beso kepunyaan seorang tetangga di situ, orang Pahang. Ye, orang Pahang. "Saya ni kerabat Pahang tau." So, who cares? Just because of kereta beso kau, kau kerabat Pahang, tak reti nak mengalah sikit? My Abang Faisal's car was parked in front of the house. Tak makan jalan pungg lah. Bajet je tu. Depan rumah maki-maki pulok. Inikah budaya masyarakat Malaysia? Next morning nak balik JB, taraa.. ada scratches dekat kereta-kereta. Phuii~!

So, here's the opinion..
Nama je duduk pantai TIMUR. Perangai tak melambangkan sikap orang TIMUR pungg. Lebih kepada BARAT je. Kengkadang tu orang BARAT lagi beradab. Sila malu sekarang. Merosakkan imej Malaysia je.

Saya mohon mahap seandainya pandangan saya itu agak mengguris hati mana-mana pihak. Saya bukan anak jati Johor nor Pahang. Saya menyuarakan apa yang terbuku saja.

Pesanan daripada penaja :

No comments:

Post a Comment