Telefon Awam.

Sedih aku lihat keadaan telefon awam nih. =,=

Hamizah tanya apa function aku amik gambar public phone nih?
Actually aku nak amik gambar public phone ni lepas PMR, tapi, kebetulan aku bawak kamera masa Majlis Doa Selamat tuh, aku amik la terus.

FuhFuh!
Kalau aku tengok public phone ni,  banyak kenangan yang manis terjadi kat situ.
And the BEST moment is,
masa aku dengan Yaya terjatuh.
That time kitaorang tengah buat lakonan semula aku terserempak dengan MATAMATA.
Macam mana tak jatuh, aku tak lepas ganggang telefon tuh. *I know nothing.
Scene when Yaya melutut depan public phone tuh.
Sebab dompet dia still ada kat public phone tuh.
Cuak gila!
Takut ada orang kebas. haha.
Aku selalu berpura-pura sedang menelefon kalau ada cikgu lalu situ.
Padahal  nak cover bengang.
Bila Yaya terhempas ganggang masa call Mama dia.
Sebab ada cicak lalu situ.
Sampai aku pun terlepas ganggang masa cakap dengan ayah.
=,=
Bila kami melepak depan public phone tu.
Bila asyik kena 
'Out of service'
'Battery Low'
Wah!
Lot of memories dekat public phone nih!

*10 tahun lagi, aku datang sekolah ni, nak tengok public phone ni. Confirm kenangankenangan lalu muncul semula. HAHA.

p/s: Tak pernah aku jadi pemalas taknak datang sekolah. Reason tak datang sekolah harini : Mals nak iron baju, harini mesti bosan kat sekolah, kaki sakit, masa lepas UPSR dulu, dapat cuti sehari. :)

2 comments: