I've to kill MATAMATA.

Bad day!
huh~!
Semalam, 25 Ogos, aku dah prepare la kad raya, eh KERTAS raya yang aku nak bagi kat membermember aku.
So, aku guntingunting selitkan dalam buku rujukan Pendidikan Islam. *detail gila
Sambil aku tengah menggunting,
Yaya, "Eh, mana kad raya kau yang Rauf anik tadi?"
"Ada ni, kenapa? Nak buat apa?"
"Nak tengok sekejap."
"Ala, dah bercampur la, jap."
Sambil aku buat perhitungan, aku cuba mengenal pasti kertas yang pertama aku gunting.
OK SET!
"Haa. Ni."
"Wah! Kau tau ek?"
"Aku kenal la. hehe."
So, aku sambungla kerja gunting-menggunting sambil melayan Diyana yang secara tetiba nak jadi CIKGU pulak. 
Pusing kepala ke luar kelas, Yaya dah lesap. Sangkaan aku dia pergi kelas KAA 2.
tup! tup! Tengok dia dengan Nurin muncul dari Blok A. ~OH!
Dengan tidak mengesyaki apapa, borakborak dengan Yaya, Wawa..
Melayan Yana.. 
Tibatiba Yaya cakap,
"eh, kad raya tu aku dah bagi MATAMATA!"
'hah? Eleh, yeye je."
"Betul la."
"Tipu.." (sambil kejar dia pergi kelas KAA 2, aku seluk poket dia, memang takde pun kad raya tu)
"Kau tak caye, cuba tanya Nurin"
Nurin menjawab dengan selamba, 
"Memang dah bagi pun. Benda dah jadi. Nasi dah jadi BUBUR, kalau kau tambah beras pun, takkan jadi NASI"
Oleh sebab itu,
aku kejar Yaya, turun tangga, naik tangga, sampai kelas tingkatan 1, sampai hujung tangga. 
Dah letih, aku ajak Yaya duduk kat tangga tu..
Berbual, melepaskan perasaan geram aku.
Siyes bengang gila dengan apa yang terjadi.
*Sebab tu kot kasut dia hilang sebelah malam semalam. 
See? TUHAN MAHA ADIL.
Kidding je. =,=
Moral of the story, lain kali jangan memper'DAJAL'kan kawan korang. 
Yela, aku tak berniat pun nak bagi kad raya tu kat MATAMATA.
Kan dah membazir satu kad raya, eh KERTAS raya.

p/s: Tak sempat nak bagi kad raya kat Azi. Bangun lambat harini, 6.30 pagi. Thanks GOD hujan, tak kena tahan. hee.

No comments:

Post a Comment